Monday, October 18, 2010

Oraşul Pumelor sau cum să "Leave your boyfriend(s) behind"...

"So let's go out late
Drink a lot,
Stay up past eight and then dance,
Dance all night,
Leave our boyfriends behind,
Leave our boyfriends..."


Prea mult timp liber se dovedeşte a fi de cele mai multe ori pentru unii, o pacoste. Asta pentru că deţii aşa o cantitate semnificativă din timp, încât nu ştii ce să faci cu ea. Ce urmează? Plictiseală (uitat la TV, ronţăit de zor, stat la PC, etc şamd) şi o plafonare şi-o ancorare în rutină, obişnuinţă... Şi da, recunosc că-n ultima vreme am avut timp berechet la dispoziţie şi nu l-am prea folosit în avantajul meu, însă o dată pe săptămână, consider că timpul meu este utilizat în cel mai bun mod: mă delectez cu o gaşcă de prieteni nebuni, haioşi, drăguţi, adevăraţi. Neah, nu vin la mine să bem suc, bere sau vin, nu mă sună la 12 noaptea să mă cheme la vreun party la unul dintre ei, nu facem shopping împreună şi nu ne spunem păsurile. Dar sunt totuşi, cei mai buni prieteni ai mei, la sfârşit de săptămână: ei sunt Jules, Ellie, Bobby, Andy, Travis, Laurie, Grayson, adică protagoniştii serialului american Cougar Town, difuzat pe canalul ABC, în fiecare miercuri (şi vizionat de mine pe www.serialepe.net la câteva zile după).


Am descoperit serialul ăsta acum vreo două luni, în timp ce căutam de zor să mai schimb cu ceva obtuzitatea de care suferea viaţa mea în acel moment. Titlul îmi sugera un serial de aventuri (cu copii mici, familia în excursie, primejdiile întâmpinate etc), din moment ce Cougar Town se traduce Oraşul Pumelor. Auzisem însă cu alte câteva luni în urmă pe la TV că acest cuvânt "cougar" mai are la americani cel puţin două semnificaţii. Una este numele unui oraş din statul Florida, iar cealaltă e ceva mai recentă, de ceva timp intrată în vocabularul lor uzual. Astfel, o "cougar" este o femeie trecută de 35 de ani care umblă după bărbaţi mai tineri, are o relaţie cu un bărbat mult mai mic decât ea ca vârstă, sau chiar se căsătoreşte cu acesta. Intrigată, dar şi foarte curioasă, am dat click pe primul episod (mă aşteptam la orice, dar nu la ce-am descoperit!): o adunătură de oameni atât de prietenoşi şi de haioşi, de la care, şi mai intrigant, chiar ai ce învăţa. Credeţi că cele două semnificaţii de care vă vorbeam nu se împletesc? Acţiunea serialului are loc în Florida - în acelaşi oraş amintit mai sus!

Cougar Town este povestea lui Jules Kiki Cobb, agent imobiliar, o femeie care la 20 de ani era măritată şi avea un copil, în loc să iasă la întâlniri precum colegele sale de generaţie. Acum, la 40 de ani, proaspăt divorţată, îşi doreşte cu ardoare să încerce aventurile pe care, douăzeci de ani mai devreme, le-a ratat. Va face asta cu ajutorul necondiţionat al prietenei şi colegei sale mai tinere de serviciu, Laurie, care o va scoate -n lume, la distracţie, şi al lui Ellie, vecina şi prietena ei de o viaţă- sarcastică, maritată şi mulţumită de simpaticul său soţ, Andy. Deşi vor fi şi câteva piedici în calea acestui proiect ( familia îi pune răbdarea la încercare: fostul ei soţ, Bobby, şi fiul lor, Travis, precum şi noul vecin, Grayson, divorţat la rândul său, care nu crede nici în ruptul capului, că Jules poate să-şi mai găsească vreodată pe cineva), prietenia dintre toate personajele devine din ce în ce mai evidentă, iar întâmplările haioase (precum acelea când se adună toţi şi joacă Penny Can, sau beau vin dimineaţa pe stomacul gol şi spun bancuri) dar şi cele emoţionante, nu lipsesc.

Povestea devine cu atât mai interesantă cu cât rolul principal, cel al lui Jules Cobb este interpretat de Courteney Cox Arquette (cea care a dat viaţă personajului Monica din Friends). Nici celelalte personaje nu sunt interpretate de actori necunoscuţi. Laurie e jucată de Busy Philipps, care a apărut în numeroase filme de comedie precum şi seriale: Dawson's Creek, White Chicks, American Dad!, How I met your mother, He's just not that into you etc. Bobby Cobb este interpretat de Brian van Holt, pe care l-ai văzut şi-n câteva episoade din Sex and the City, dar şi Martial Law, S.W.A.T, Black Hawk Down şi CSI Miami. Pentru Ellie însă, nici că se putea găsi o actriţă mai bună. Este vorba de Christa Miller, soţia producătoruluui Cougar Town - Bill Lawrence, care a mai apărut în seriale preum Fresh Prince of Bel Air, Party of Five şi Scrubs. Iar lista cu actori buni continuă...În sezonul 1, avem două apariţii speciale şi când zic speciale mă gândesc la Courteney Cox, care şi-a revăzut pe platourile de filmare, după ani buni, fosta colegă Lisa Kudrow, sau mai bine zis, Phoebe din Friends, (cu rol de medic dermatolog îngâmfat) dar a avut parte şi de prezenţa frumoasei Sheryl Crow, în rolul Sarei. Surpizele continuă şi-n sezonul 2, unde, încă din primul episod dăm ochii cu frumoasa Jennifer Aniston (Rachel în Friends), aici cu rol de medic psiholog. Cam la ce situaţii asistăm... numai voi vă puteţi da seama, urmărind serialul :)

Intenţionez să nu divulg mai multe detalii, pentru că mi-ar plăcea ca măcar câţiva dintre cei care -mi descoperă blogul şi nu au vizionat încă serialul, să-l urmărească. Ce vă mai pot divulga însă este că serialul este "condimentat" de apariţia lui Barb, o adevărată Cougar a oraşului, o devoratoare de bărbaţi, care o tachinează mereu pe Jules. Cougar Town se află deja la sezonul 2, episodul 4, însă de departe, unul dintre cele mai emoţionante şi frumoase momente a fost cel care a marcat sfârşitul sezonului 1: toţi prietenii împreună pe plajă, într-o seară, iar pe fundal, piesa care mi-a atras atenţia şi am vrut neapărat să aflu cine o cântă.

S-a dovedit că era vorba de Leona Naess, o cântăreaţă britanică la origine, dar care actualmente locuieşte la New York. A lansat patru albume până acum: Comatised, în 2000, I tried to rock you, but you only roll (2001), Leona Naess în 2003, şi Thirteens (2008/2009). În ianuarie 2010, artista a anunţat pe MySpace că a este însărcinată şi că intenţioneză să facă o pauză muzicală până când va simţi că are din nou ceva de spus. Iar piesa aceea de final de sezon 1 a Cougar Town se numeşte " Leave your boyfriends behind": o invitaţie la distracţie şi realizarea importanţei prezentului, toate astea pe un sound soft-soul. De atunci, versurile şi muzica ei au o rezonanţă aparte pentru mine, pentru că reuşesc să-ţi inducă o stare anume, de linişte interioară, urmată de melancolie, tristeţe, realism, culminând cu optimism, încredere şi vitalitate. Şi sentimentul că prietenia dintre oameni este asemenea unei pietre preţioase, care trebuie păstrată cu cea mai mare grijă posibilă.





Şi da, câteodată trebuie să "leave our boyfriends behind" (nu pentru totdeauna, ci doar în unele momente ale zilei :p) pentru ne pune ordine în propria viaţă şi a nu ne pierde "eul" interior. Şi de ce nu, pentru a urmări încă-un episod din Cougar Town.

:)


PS: în caz că te plictiseşti, împrieteneşte-te pe Facebook cu Jules, Ellie and Co., şi joacă un Penny Can pe http://abc.go.com/shows/cougar-town/penny-can

6 comments:

  1. o doamna de la un radio din suceava ar vrea sa te cunoasca... nu e vorba de impactfm, daca vrei ii trimit datele de contact pe mail!? astept parerea ta

    ReplyDelete
  2. ms jackal. dar cine e doamna? de la ce radio? astept raspuns. mersi inca odata

    ReplyDelete
  3. radio as .. are si sediu in suceava... eu nu am facut decat sa-i dau un demo... si i-am mai aratat acel demo unui tip de la magic fm suceava.

    eu atunci am vrut sa-ti demonstrez intr=un mod brutal ceva.. dar nu ai inteles.. nu mai conteaza nu port pica ... merg mai departe.

    ReplyDelete
  4. o doamna de la radio as.. care acum este si in suceava.. si i-am mai aratat acea proba de voce si unui tip de la magic fm suceava. am incercat sa-ti arat ceva in martie.. si am vrut sa te fac sa constientizezi ceva intr-un mod brutal.imi pare rau.. dar merg mai departe.

    ReplyDelete
  5. ce anume sa arati? ca eu una nu am inteles nimic atunci...decat un om care desi nu ma cunoaste isi permite anumite lucruri... in fine... eu zic sa -ngropam totul, dar sa si lasam totul la stadiul care este acum, ca e mai ok asa. :) anyway, nu-mi poti da numele doamnei de la radio?

    ReplyDelete
  6. pai ok. da-i doamnei datele mele de contact. ms!:)

    ReplyDelete