Sunday, October 10, 2010

"Baba Iarna intra-n sat" reloaded

Pentru cei care obişnuiau să-mi citească celălalt blog (http://theresmusicintheair.blogspot.com) - blog pe care l-am abandonat pentru că făcusem nişte schimbări la skin, care nu-mi plăceau şi chiar nu am mai reuşit să ma întorc la vechiul skin, plus că nu mai scriam deja de ceva timp - nu e o surpriză faptul că mă apucă dorul de Baba Iarna. Nu de anotimp în sine (că timp de bulgăreală, săniuş, dar şi alunecat pe gheaţă, luat trânte, derapat cu maşina etc şamd... este!), ci de cărticica aceea cu care am copilărit eu: "Baba Iarna intră-n sat şi alte poezii" scrisă de Otilia Cazimir.

Ştii, dragă cititorule? Încerc de un an şi ceva să fac rost de această cărticică, şi parcă, aşa, de-a-ndoaselea, anticariatele se-ncăpăţânează să o aducă, sau au avut-o dar "chiar ieri au dat-o". E drept că aş putea să o cumpăr de la orice librărie, dar cele noi, de la alte edituri, au grafica tare urâţică, nu-ţi inspiră acea inocenţă, candoare specifică unui copilaş... dar "Baba..." editurii Ion Creangă de atunci, de pe vremea când nici nu eram născută, sau ediţia II din 1985 - face toţi bănuţii. Nu mai vreau şi nici nu mai pot să explic de ce sunt atât de legată de tot ce înseamnă copilărie. Pentru că deşi iubesc viaţa în sine, şi prezentul în particular, realizez că niciodată nimic nu va mai putea fi la fel de frumos ca în copilărie. Şi poate că îmi doresc câteodată doar să pot evada câteva minute măcar odată pe săptămână în lumea celor mici şi să-mi menţin atât cât pot de mult, sufletul-tânăr. Dacă voi reuşi sau nu, asta nu pot şti. Dar ştiu că încerc, şi că e un exerciţiu minunat care vine de la sine, şi pe care vi-l recomand cu tot dragul!

Hai să facem împreună acest exerciţiu pentru suflet, un adevărat balsam pentru inimi, şi anume să ne întoarcem în trecut, dar la modul cât se poate de pozitiv. Să ne amintim cu drag (pentru cei născuţi până prin 1989), copilăria noastra plină de inocenţă si lipsită de griji. Hai să ne aducem aminte împreună şi să transmitem acele valori morale şi mai departe copiilor şi, ulterior, nepoţilor nostri... Să citim o poezie şi să ne amintim să zâmbim, cum zicea doamna învăţătoare "duios" :) .

Am privilegiul sa fi dat de poezia care da titlul cartii de poezii cu care am crescut, recitata de insasi Otilia Cazimir, aceasta muza a copilariei mele, si totodata cea care m-a inspirat sa scriu poezii. Cu aceeasi emotie in glas ca la 4 ani, anunt cu drag ca...
Baba Iarna intra-n sat - POEZIE
Asculta mai multe audio diverse


P.S: Cred că prin această postare, încerc să fac şi un apel la voi, cei care ajungeţi întâmplător pe blogul ăsta, sau care aţi descoperit ceva în paginile astea - la care vă puteţi raporta - să îmi spuneţi unde pot găsi această cărţulie, pe care aş intenţiona să le-o citesc şi bebeilor mei (când va fi să-i am), şi dacă vreţi să mi-o vindeţi, să-mi spuneţi cu cât. :P

Mulţumesc mult!

2 comments:

  1. subscriu şi eu la cele spuse de Albinuţa.....daţi repede de veste cei care aveţi cartea, nu o mai ţineţi ascunsă în praful bibliotecilor, dacă nu vă mai e de trebuinţă...iar dacă aveţi timp ia vedeţi ce cărţulii de astea mai vechi şi frumoase, încărcate de praful amintirilor, aveţi şi daţi-le spre citire şi bucurie şi altor prichindei :)

    lume, lume...dar un patefon care aveţi în plus? că plăcile de vinil cu poveşti nemuritoare ne tot întreabă şi ne dau ghes să le ascultăm şi să ne bucurăm cu ele şi cu lumea lor fermecătoare

    ReplyDelete
  2. salut catalina.. ne cunoastem foarte putin.. iti dau un sfat auta pe la anticariatele din suceava(desi sunt extrem de putine), eu am gasit ceva pe google.. dar costa cam 10RON, in alta parte ma indoiesc ca vei gasi. te rog sa ma ierti pentru tot... desi stiu ca nu merit

    ReplyDelete