Thursday, June 30, 2011

Copiii Speranţei văd primul film 3D

Vă povesteam în postarea anterioară de Copiii de la Speranţa. Ei fac şi subiectul acestei postări. Era de la sine înţeles că licărirea din ochişorii lor inocenţi va trebui să mai apară odată în faţa mea... trebuia să-i mai văd veseli.


Istorioara e drăguţă: acum vreo cîteva săptămâni, soţul meu m-a invitat la Cafeneaua 3D din incinta Galleria Mall, care abia urma să fie inaugurată. Şi nu m-a dus la orice film, ci la Avatar...Superbă peliculă, dar despre aceasta, într-un episod următor. Atunci l-am cunoscut şi pe proprietarul 3DCafé, domnul Vasile Păsăilă, un om cu adevărat dedicat muncii pe care -o desfăşoară. I-am povestit că, printre altele, mai fac şi voluntariat în cadrul Centrului de Plasament "Speranţa" şi a fost foarte încântat. Deşi i-am spus că într-o zi mi- ar plăcea să vin cu prichindeii la un film, şi să îi pun să-şi strângă bănuţi de pe acum, el însuşi a venit cu ideea ca, în timp, să le poată oferi copiilor un film gratis. Şi n-a rămas la stadiul de vorbă. De la cuvânt şi până la faptă n-a mai fost decât un pas.

Au urmat etapele fireşti: întocmirea unei cereri pentru aprobarea participării, câteva detalii privind transportul dus-întors, şi deja vedeam zâmbetul pe chipul copiilor. Nu am greşit. La 12 fără un sfert, într-o zi de 30 iunie, 23 de copii însoţiţi de un educator, toţi de la Centrul de Plasament Speranţa erau adunaţi în faţa Mall-ului, nerăbdători să-şi pună ochelarii 3D pe nas, şi să vadă un film de comedie. Ajunşi la faţa locului, domnul Păsăilă le-a înmânat personal ochelarii, le-am ţinut ambii câteva instrucţiuni privind modul de utilizare a acestor, au urmat 15 minute de trailer, şi apoi...filmul, ales de ei, în unanimitate: Gnomeo and Juliet, (un film perfect pentru categoria de vârstă în care se încadrau: 7-16 ani).

Nu are rost să vă mai povestesc 90 de minute de film. Vreau să vă spun doar că scopul a fost îndeplinit: din minut în minut auzeai hohote de râs, chicoteli, veselie. Printre, se mai sorbea şi suc, oferit tot gratuit de către 3DCafé Suceava. A fost interesant să-i văd cu câtă grijă se purtau cu ochelarii 3D şi cât de captivaţi au fost de ce au văzut. Tot ce ştiu e că la final, deşi rula genericul, copiii încă nu se ridicau de pe fotolii... încă mai sorbeau suc, încă se uitau curioşi la ecran, ochelarii- încă pe nas. Mă bucur că am putut fi parte dintr-un astfel de eveniment şi ţin să le mulţumesc domnului Păsăilă, doamnei directoare de la centru, Lucia Ştefan dar, nu în ultimul rând şi lui Costel Rusu, de la Kiss Fm Suceava, pentru implicare. Sunt oameni fără de care acţiunea de astăzi nu ar fi putut avea loc.

Nu înainte de a încheia, aş vrea să vă rog să preţuiţi fiecare moment din viaţa voastră şi să nu uitaţi din când în când să strecuraţi un "Mulţumesc" din inimă părinţilor voştri pentru ajutorul necondiţionat pe care vi-l oferă zilnic cu atîta dragoste. Pentru faptul că muncesc pentru ca voi să vă puteţi bucura de la o haină până la un telefon pe care vi-l doriti cu ardoare şi de la un film văzut la cinema, până la calculatorul mult visat. Să ne gândim că aceşti copii nu au poate posibilitatea financiară de a veni şi a vedea un film atât de des precum o putem face noi. Tocmai de aceea, evenimentul se va repeta cu siguranţă....

No comments:

Post a Comment